Dorkas

Vilka är Dorkas och vad gör de?

Varje vecka samlas en grupp kvinnor och handarbetar och tillverkar saker. Gruppen anordnar också försäljningar och klädinsamlingar till förmån för människor i olika delar av världen. Tidigare projekt har bland annat gått till Afrika, Baltikum och Ryssland. Vi vill fortsätta detta arbete då vi har sett hur viktigt det är. Här kan vi göra skillnad för någon annan människa som kanske inte har det lika bra.

Historiskt sett så kommer namnet Dorkas från en kvinna i bibeln som levde på 100- talet e.Kr. Hon levde för att hjälpa fattiga människor och är en inspiration och ett exempel. Detta är en verksamhet som pågått över flera generationer och förhoppningen är att föra vidare det arbete som Dorkas för många hundra år sedan påbörjat.  Vi välkomnar varmt fler som på något sätt vill bidra eller delta.

Tid, plats och anmälan

Dorkas samlas i församlingshemmet i Nyhyttans Adventkyrka varje söndag kl.16.30-18.00. Vill du veta mer om Dorkas och eller ta del av verksamheten, kontakta Laurie Smårs 0706205197.

Vill ni stötta vår verksamhet och ge ett bidrag? Det går åt mycket material för att skapa våra hantverk. Skicka in till något av följande och märk med "Dorkas".
Plusgiro: 132143-2
Bankgiro: 514-1189