Välkommen varje lördag

Vi möts varje lördag till bibelsamtal och gudstjänst

På lördagar kl. 10.00 samlas en bibelsamtalsgrupp i kyrksalen och en i församlingshemmet

Växthusets grupper för barn och tonåringar träffas på lördagar kl. 10.00 - 11.00.

Vi möts i kyrksalen för gudstjänst tillsammans kl. 11.15

Gudstjänsterna sänds vanligen också på youtube (här) för de som inte kan komma till kyrkan eller vill välja att delta så. För mer info se månadsblad och nyhetsbrevet som mailas ut en gång i veckan (anmäl att du önskar få nyhetsbrevet här).

I det egna hushållet

De lördagar du/ni är bortresta, behöver eller väljer att stanna hemma kan du/ni fortsätta att passa på att spendera tid med familjen (eller andra nära).

Bibelläsning - Uppmuntra varandra i bibelläsning. Använd tid till utforskande bibelläsning kring en bibelbok t.ex. evangelierna, apostlagärningarna eller ett brev. Det är gott för att stärka förståelsen av uppdraget och gåvan från Gud. Ett bokmärke till hjälp vid bibelläsning i hemmet och smågrupper, hittar ni på adventist.se (för vuxna: här och för unga: här). Material att använda för familjer med yngre barn finns här.

Bön - Ett bokmärke med stöd kring gemensam bön, samtalsbön, hittar ni på adventist.se: här.

(Bild av Tobias Bjørkli: https://www.pexels.com)